Solucan Gübresi Bilgi Portalı 08 Aralk 2016

Kırmızı Solucanlar Bir İlkokulda

Kırmızı Solucanlar Bir İlkokulda

Kırmızı Solucanlar Bir İlkokulda

Northwood İlköğretim Okulunun Solucanları var!

Lara Cordell, Ohio’da bir okulda (Northwood İlköğretim Okulu) öğretmenlik yapan ve öğrencileriyle solucanlar hakkında bildiklerini paylaşan birisi. Aşağıda RWC sitesinde yer alan bir röportajın çevirisini bulacaksınız. Keyifli okumalar.

1

MARK – Bize ne yaptığın şey hakkında bilgi verebilir misin biraz? solucan

LARA – Eğitim Kurulum için bir proje rapor hazırlıyorum, böylece sınıftaki uygulamalı bilimi görebilecekler. Ayrıca raporumun bir kısmı, öğrencilerin farklı toprak türlerinin bitki büyümesine olan etkisini karşılaştırmalarını ve bu deneyin (vermikompostla yapılan) Azaltım, Yeniden Kullanım ve Geri Dönüşüm birimlerine nasıl zenginlik katacağını anlamalarını sağlamak üzerine. Bitki büyüme dersi gelecek yılın sonbaharında gerçekleştireceğim bir deney olacak.

MARK – Lütfen okuyucularımız için biraz okulunuzdan bahsedebilir misiniz? Bu solucanları sınıfınıza koymanıza karar vermenizi ne sağladı? solucan

LARA – Ohio, Marysville’da bulunan Northwood İlköğretim okulundaki anaokulunda eğitim veriyorum. Binamızda K-4 sınıfları mevcuttur tüm sınıflarda toplam 515 öğrenci yer almaktadır.  (ÇN: üstün öğrenme kabiliyetleri nedeniyle 4-5 yaş grubunun gittiği Pre-K, yani anaokulu öncesi sınıfından bir kademe üstte olan sınıf derecesi). Ben aynı zamanda binamızın Fen Bölüm Başkanıyım. Bu görevim nedeniyle, öğrenciler açısından bilimi eğenlenceli ve ilginç kılmaya yardımcı olması için uygulamalı sınıf öğretmenlerine fikir ve malzemeler tedarik etmeye oldukça fazla çaba harcamaktayım. Şu anda öğrencilerim yaşam döngüsünü öğrenmekteler. Kelebekleri, kurbağa ve bitkileri tartıştık. Kelebekler hakkında konuşmaya başladığımızda, sınıfta gözlemlemek için tırtıl sipariş ettim. Onların değişimini, büyümelerini ve nihayet bu hafta kelebek olup uçmalarını gözlemledik. solucan

Aynı zamanda kurbağalar ve onların yaşam döngüleri hakkında da konuşmaya başladık. Çünkü kelebekler ile ilgili bir örnek teşkil ettiğimden dolayı sınıfım artık bana iribaşları (kurbağa yavrularını) sormaya başlamıştı. Öğrenme tutkuları ve hevesli yüzlerine karşı hayır diyemedim ve yakındaki bir havuza inerek, sınıfta gözlemlemek için iribaşları yakadım. Dünya Günü yaklaşık bir hafta önce sıra bitkiler ve onların yaşam döngüleri üzerine olan dersimize başlama zamanı gelmişti. Bitkiler üzerine olan tartışmalarımız boyunca birçok kitap okuduk ve bitkilerin büyümesini ve daha fazla ürün vermelerini sağlayan canlılar üzerine tartışmalar yaptık. Arılar, kelebekler, uğurböcekleri ve tabiki de SOLUCANLAR hakkında konuştuk. solucan solucan solucansolucan solucan solucan solucan solucan solucan

Penceremizin içerisinde bir tane Kök-Gözlem Bahçesi tasarladık, böylece tohum ekebilecek ve normalde görme imkanımızın olmadığı toprakaltında neler olup bittiğine hızlıca bir göz atabilecektik. Köklerin biçimlenmesini ve filizlerin tohum kabuğunu topraktan yukarı ve dışarı nasıl ittiğini izledik. Bu süreç boyunca bitkiler hakkında ve onlara yardımcı olan canlılara dair daha fazla şey öğrenmeye devam ettik. Öğrencilerim sınıfta meydana gelen değişimleri gözlemlemekten büyük zevk duyuyorlardı bu durum bana “Anaokulumuza” başka ne getirebileceğime dair fikirler vermeye başladı. Öğrencilerden birisi bana solucanları gözlemleyip gözlemleyemeyeceğimizi sordu. Bu talep tam 24 istekli öğrenci tarafından desteklendi. Neyse ki, Ohio Tabii Kaynaklar Bölümünde birkaç yıl önce bir sınıfım olmuştu ve bu nedenle ihtiyacım olan birçok malzeme elimin altında mevcuttu. solucan solucan solucan solucan

MARK – Böcekler ve koku seni endişelendirmedi mi? solucan solucan solucan solucan solucan solucan

LARA – Böceklere dair hiçbir endişem yoktur. Bence çocuklar, solucanların yanısıra  bazı ilginç araştırma ve gözlemler de yapmış olacaklar. Bir kitabımız var ve bu kitap bize solucan kabını kendilerine ev edinen farklı canlıları tanımlama deneyimleme olanağı sağlıyor. Diğer yandan koku da, solucam kabının kapağı açık bırakılmadıkça ve kabın bakımı düzenli olarak en iyi şekilde yapıldıkça öyle çok ciddi bir sorun oluşturmuyor. solucan solucan solucan

MARK – Çocuklar solucanların berbat şeyler olduğunu düşünüyorlar mı ? solucan

LARA – İlk izlenimle alakalı karışık değerlendirmeler vardı. Herbirini görevlendirmek istediğim çocukları ve çalışma havuzunu derlemişti. Şunu söyleyebilirim ki, çocukların hepsi de solucanları heyecanla karşıladılar. Ailelerden, çocuklarının yağmurlu havalarda evlerinden nasıl aniden fırlayıp araba yolununa çıkan solucanları alıp bahçeye taşıdıklarını anlatan mailler aldım. solucan

MARK – Çocukların birbirlerini solucanlardan birisini yeme konusunda cesaretlendirmelerinin önüne nasıl geçiyorsun?

LARA – Bu küçük arkadaşlarımız gelmedne önce biz birçok tartışma ve hazırlık yaptık. Birçok kitap okuduk ve ayrıca solucanlar ve solucan kabının bakıcıları olarak çocuklar hakkındaki beklentilerim üzerinde bir çok şey konuştuk. Solucanların zarar görmemesi için dikkatli bir biçimde taşınması (bu durumda tek taşıyıcı ben oluyorum), solucan kabımızdaki solucanları beslemek için en uygun yiyeceğin ne olacağı ve uygun gözlem zamanının hangisi olacağı üzerine tartıştık.  Bu küçük yaratıklar ve onların habitatlarına saygı duyulmasını sağlamak çabaladım. Ben, henüz hiç kimsenin onları yemek olarak görmemesine dayanarak bu derslerin gayet başarılı olduğuna inanıyorum.

MARK – Çocuklarının bu derslerden neler öğrenmesini umuyorsun?

LARA – Öğrencilerimin bu deneyimden birçok ders alacaklarını umuyorum. Çocukların, bizlere yiyecek, barınak ve diğer temel ihtiyaçları sağlayan bitkileri beslemek için toprağın besin değerini arttırmak amacıyla solucanların nasıl da çok çalıştıklarını kavramalarını istiyorum. Bizim ayrıca Azaltım, Geri Dönüşüm, Yeniden Kullanım (RRR-Reduce, Recycle, Reuse) üzerine büyük bir ünitemiz de mevcut. Bu ünitede çöp depolama alanları ve atılması gerken ile atılan çöplerin miktarını karşılaştırılması üzerine çok uzun süren tartışmalar yapıyoruz. Gelecek yıl bu derse, kompostlama hakkında daha çok tartışma içeren yeni bir bileşen daha ekleyeceğim. Çocuklarımın bu döngüyle ilgili sinerjiyi görmelerini istiyorum. Öyle ki, küçücük bir solucan bile dev bir meşe ağacının iri ve güçlü bir şekilde büyümesine yardımcı olabiliyor. Şunu görmeleri gerek; küçük parçalar birlikte çalışırlarsa hayatı değiştiren büyük şeyler meydana gelebilir.

23 4 5

Çeviri: Savaş Gönen solucan

Kaynak: redwormcomposting.comsolucan

Etiketler:

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz